Jak założyć zakład fryzjerski

Założenie dobrego zakładu fryzjerskiego łączy się z wieloma istotnymi sprawami, których nie można pominąć. Bardzo ważne jest, by podczas zakładania salonu uwzględnić wszystkie normy bezpieczeństwa oraz normy sanitarnohigieniczne. Potrzebnych będzie kilka programów komputerowych w tym właśnie program do zakładu fryzjerskiego. Jeżeli wszystko zostanie odpowiednio załatwione i wdrożone w działanie zakładu, włożony czas oraz środki finansowe w inwestycję szybko się zwrócą.

Dużo łatwiej mają salony fryzjerskie, które tworzone zostają w dogodnej lokalizacji. W wówczas prawdopodobieństwo, że ktoś do nas trafi i zostanie, jest dużo wyższe. Salony w mniejszych miejscowościach lub na obrzeżach miasta muszą jednak podjąć odpowiednie kroki, by po założeniu biznesu solidnie go wypromować. Jest to pierwszy i najważniejszy krok po otwarciu salony. Metod reklamy jest sporo. Informację na temat nowo-powstałego biznesu można umieścić w internecie, gazecie lokalnej czy też radiu. Do tego potrzebne jest niebanalne hasło, ciekawy tekst i zdjęcie, w dużym stopniu obrazujące otworzony salon. Jeżeli martwisz się, że środki finansowe, jakie posiadasz, nie są wystarczające, możesz ubiegać się o dotacje krajowe lub unijne. Dodatkowo salony fryzjerskie nie muszą być zakładane jako jednoosobowy zakład, ale pod szyldem sieci franczyzowej. Dzięki temu rozwiązaniu nakład finansowy na start nie jest aż tak bardzo wysoki.

Podstawą we fryzjerstwie jest lokal. Musi on być czysty, estetyczny i odpowiednio zaaranżowany. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna to konieczność. Na samym początku musisz wybrać lokal. Powinien on być usytuowany w odpowiedniej lokalizacji, która spełni wszelkie normy potrzebne do założenia biznesu tego typu. Po wybraniu lokalizacji następuje czas, wyposażenia wnętrza. We wnętrzu salonu, musi znajdować się wszystko, co niezbędne w tej pracy. Często mówi się, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, sprawdza się to również w tym przypadku. Klient, wchodząc do salonu, automatycznie zbuduje sobie swoje własne wyobrażenie o działaniu tego miejsca. Jeżeli salon będzie odpowiednio zaaranżowany i wyposażony, z całą pewnością przekłuje uwagę gościa odwiedzającego go, a być może spowoduje, że zostanie tutaj na dłużej. Dobrze jest umieszczać na ścianach zdobyte certyfikaty i dyplomy. W ten sposób budujemy świadomość klientów o umiejętnościach naszych i kadry pracowniczej. Klienci są różni, musimy o tym pamiętać. Większość z nich może wymagać potwierdzenia umiejętności, jakie posiadamy, by móc w 100 procentach nam zaufać.

W każdym nowoczesnym zakładzie fryzjerskim, z całą pewnością powinien znaleźć się komputer i program do salonu fryzjerskiego. Ręczne zapisywanie informacji na kartkach, będziemy mogli wówczas zastąpić programem komputerowym, który w określonych momentach przypomni o konieczności wykonania odpowiedniego zadania. Wieli przedsiębiorców poleca rogram do salonu fryzjerskiego firmy Acomnex, który możemy kupić na stronie acomnex.pl/programy-oferta/timenex-pro.  Oprogramowanie to pozwala w wygodny sposób zapisywać informacje i terminy umówionych spotkań. Dodatkowo możemy w ten sam sposób działać na telefonach. Ustawienie w terminarzu określonej godziny i dnia wizyty jest wygodne i sprawia, iż na pewno o tym nie zapomnimy. Komputerowy program do salonu fryzjerskiego zadba o nasze interesy. Dzięki niemu możemy również dokonać dokładnych obliczeń przychodów i wydatków, aby dowiedzieć się jaki zysk przynosi działalność. W ten sposób będziemy mogli również dokonać odpowiednich zmian w czasie niepowodzeń.

Nie możemy również zapomnieć o personelu. Odpowiedni pracownicy tworzyć będą renomę zakładu. By wybrać osoby kompetentne w swoim, fachu możesz przeprowadzić casting, który wyłoni najlepszych. Same referencje i zaświadczenie odbytych kursów nie raz może być mylne. Najlepiej wybierać pracowników z doświadczeniem i jeżeli jest taka możliwość posiadających już swoich stałych klientów. Wówczas automatycznie zostanie przeniesione to na zakład, budując grupę stałych klientów.

 

 

 

 

Scroll